Algoritam Hooke-Jeeves postupka

x0 - pocetna tocka
xB - bazna tocka 
xP - pocetna tocka pretrazivanja
xN - tocka dobivena pretrazivanjem

postavi x0;
xP
= xB = x0;

ponavljaj
{  xN = istrazi(xP, Dx);   // definiran je potprogram
   ako F(xN)
<F(xB)    // prihvacamo baznu tocku

  
{  xP = 2xN - xB;  // definiramo novu tocku pretrazivanja
      xB = xN;
   }
   inace
   {  smanji Dx;
      xP = xB;        // vracamo se na zadnju baznu tocku
   }
}
dok nije zadovoljen uvjet zaustavljanja
rjesenje = xB;

procedura istrazi(xP, Dx)
{  x = xP;
   za i=1 do n
   {  P = F(x);
      xi = xi + Dx;       // povecamo za Dx
      N = F(x);
      ako N>P             // ne valja pozitivni pomak
      {  xi = xi - 2
Dx;  // smanjimo za Dx
         N = F(x);
         ako N>P          // ne valja ni negativni
           xi = xi +
Dx;  // vratimo na staro
      }
   }
   vrati x;
}